Ben je particulier en wil je bestellingen plaatsen bij je lokale handelaar? Klik dan hier

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? We hebben de meest gestelde vragen hieronder alvast voor jou beantwoord.

Algemeen

Hoe zit het met afhaaluren? 

Je kan je afhaaluren en sluitingsdagen makkelijk invullen of wijzigen in je profiel. Klanten kunnen zo enkel een bestelling plaatsen om op te halen op een moment dat je zaak geopend is.

Wat gebeurt er indien ik meer bestellingen ontvang dan mijn abonnement toelaat?

In je abonnement zit een standaard aantal bestellingen inbegrepen. Wordt dat aantal overschreden? Geen probleem. De extra bestellingen worden eenvoudig extra gefactureerd aan €0.20 ex. BTW per maand. Zit je frequent over het aantal inbegrepen bestellingen per maand? Dan overweeg je best een abonnement waarbij extra transacties inbegrepen zijn.

Hoe zit het met algemene verkoopsvoorwaarden naar mijn klanten toe?

Wij voorzien voor alle winkeliers standaard algemene voorwaarden. Deze zijn opgesteld volgens de wettelijke vereisten en toepasbaar op alle sectoren. Geen kopzorgen dus. Je bent ook hier in regel met de wetgeving.

Wat met GDPR?

Gebruikers van jouw online shop krijgen een actieve melding van het cookiegebruik. Ze kunnen de instellingen hiervan ook steeds wijzigen. Ook een privacy policy is voorzien en beschikbaar voor al jullie klanten. Geen zorgen dus. Wij hebben hier reeds aan gedacht. Jullie hoeven verder niets te doen.

Kan ik mijn eigen domeinnaam met QuickCollect gebruiken?

Ja, dat kan. Als je een bestaande domeinnaam hebt, kun je deze aan je QuickCollect webshop koppelen. Dit is in te stellen in jouw eigen account.

Kan ik mijn eigen logo gebruiken?

Dat kan zeer zeker. We voorzien binnenkort ook de mogelijkheid om je eigen kleuren in te stellen om zo nog meer aan te sluiten bij je eigen huisstijl.

Moet ik een ontwerper of ontwikkelaar zijn om QuickCollect te installeren?

Helemaal niet. Het enige wat je hoeft te doen is de instellingen zoals openingsuren, afhaalmomenten, producten, prijzen en dergelijke meer in te geven. QuickCollect doet de rest. Heb je toch hulp nodig bij sommige zaken, dan kan je ons steeds contacteren via support@quickcollect.be .

Heb ik speciale hardware nodig om QuickCollect te kunnen gebruiken als winkelier?

Zowel de webapp om je bestellingen te beheren als de webapp die je klanten gebruiken om hun bestellingen te plaatsen werken uitstekend op elk platform. De webapps zijn eenvoudig te gebruiken op PC, Apple, tablet en Smartphone.

Wat indien het plots te druk is en ik de bestellingen niet meer kan volgen?

Is het even te druk in de winkel of heb je een plots tekort aan personeel? Zet snel en eenvoudig via 1 druk op de PAUZE knop de bestellingen even stop. Je klanten kunnen dan tijdelijk geen bestellingen meer plaatsen via de webapp. Je kan ook steeds gemakkelijk de bestellingen herstarten wanneer jij er klaar voor bent.

Producten

Een product is uit voorraad, wat moet ik doen?

Je kan via de webapp snel en eenvoudig producten tijdelijk uitschakelen voor klanten.

Hoe voeg ik best mijn producten toe aan mijn shop?

Er zijn verschillende manieren. Ofwel gebruik je een Excel bestand en laad je alle producten in één beweging op. Ofwel geef je die één voor één manueel in. Toch problemen? Contacteer dan QuickCollect via support@quickcollect.be .

Bestellingen

Er is iets mis met een bestelling, kan ik de klant contacteren?  

Ja, de klant is verplicht om een telefoonnummer op te geven bij bestelling. Zo kan je de klant steeds persoonlijk contacteren indien nodig.

Wat gebeurt er wanneer ik een bestelling ontvang?

Je ontvangt bij elke nieuwe bestelling automatisch een pushmelding en e-mail. Bovendien wordt elke nieuwe bestelling meteen zichtbaar in de webapp waarmee je jouw bestellingen beheert. Je hebt hier ook de mogelijkheid om elke bestelling afzonderlijk uit te printen. Optioneel kan je ook nog ons waarschuwingslampje met geluidsignaal integreren. Zo verlies je nooit een bestelling uit het oog.

Hoe zit het met betalingen?

Je hebt de mogelijkheid om klanten enkel online in de webapp of enkel offline in je zaak te laten betalen of beide betaalopties te combineren. Als klanten in je zaak kunnen betalen, kan je de betaalmogelijkheden in je zaak definiëren via je account. Je klant ziet dan meteen in de webapp welke beschikbare betaalmethodes er aanwezig zijn in je zaak.

Leveringen

Met QuickCollect heb je de mogelijkheid om bestellingen te leveren aan je klanten. Dit is echter geen verplichting. Wens je puur afhalingen te organiseren, of een combinatie van beide, geen enkel probleem. Al deze mogelijkheden kan je instellen in je account.

Ondersteunt QuickCollect een locker systeem?

Via QuickCollect is het inderdaad mogelijk om een lockernummer en toegangscode mee te sturen in je bericht naar de klant. Zo kan de klant ook buiten de openingsuren zijn bestelling ophalen.

Bestelmogelijkheden

Jouw klanten kunnen onderweg bestellen via hun smartphone of via jouw QuickCollect webshop. Maar hé, daar hoef jij helemaal niet wakker van te liggen. Alles komt bij jou centraal binnen via jouw webapp en e-mail. Ook het bericht ter bevestiging van de klaarliggende bestelling loopt via jouw centrale webapp. Alles mooi gecentraliseerd zonder zorgen.