Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? We hebben de meest gestelde vragen hieronder alvast voor jou beantwoord.

Algemeen

Kan ik afhaaluren en sluitingsdagen instellen?

Je kan je afhaaluren en sluitingsdagen makkelijk invullen of wijzigen in je profiel. Klanten kunnen zo enkel een bestelling plaatsen om op te halen op een moment dat je zelf kiest. Afhaaluren kunnen dus afwijken van je openingsuren mocht je dat wensen.

Ben ik verplicht om zowel "afhalen" als "aan huis leveren" aan te bieden?

Met QuickCollect heb je de mogelijkheid om bestellingen aan huis te leveren. Je bepaalt zelf de radius waarbinnen je dit wenst aan te leveren. Aan huis leveren is geen verplichting, net zoals afhalen geen verplichting is. Wens je puur afhalingen te organiseren, of een combinatie van beide, dan kan dat ook.

Is het aantal bestellingen dat ik kan ontvangen echt onbeperkt?

Ja, er is geen enkele beperking op het aantal bestellingen die je kan ontvangen.

Wat gebeurt er wanneer ik het maximum aantal SMS'en per maand heb bereikt?

In je abonnement zit een specifiek aantal SMS'en inbegrepen. Deze kunnen gebruikt worden om je klanten een seintje te geven dat hun bestelling klaar is. Is het inbegrepen aantal opgebruikt en wens je toch met de klant te communiceren? Geen probleem. De extra SMS'en worden extra gefactureerd aan een vast bedrag per SMS zoals beschreven in onze tarievenpagina. Overschrijd je frequent over het aantal inbegrepen SMS'en per maand? Overweeg dan of je beter een andere formule kiest met meer inbegrepen SMS'en.

Wat met de algemene verkoopsvoorwaarden naar mijn klanten toe?

Wij voorzien voor alle winkeliers standaard algemene voorwaarden. Deze zijn opgesteld volgens de wettelijke vereisten en toepasbaar op alle sectoren. Geen kopzorgen dus. Je bent ook hier in regel met de wetgeving.

Ben ik in regel met de GDPR reglementering?

Gebruikers van jouw online shop krijgen een actieve melding van het cookiegebruik. Ze kunnen de instellingen hiervan ook steeds wijzigen. Ook een privacy policy is voorzien en beschikbaar voor al jullie klanten. Geen zorgen dus. Wij hebben hier reeds aan gedacht. Jullie hoeven verder niets te doen.

Kan ik mijn eigen domeinnaam gebruiken voor de QuickCollect webshop?

Ja, dat kan voor de meeste van onze formules. Als je een bestaande domeinnaam hebt kun je deze, wanneer jouw abonnementsformule dit toelaat, aan je QuickCollect webshop koppelen. Dit is in te stellen in jouw eigen account.

Kan ik mijn eigen logo gebruiken?

Dat kan zeer zeker. Dit kan je instellen ofwel wanneer je een QuickCollect profiel aanmaakt, ofwel op een later moment in je eigen profiel.

Moet ik een ontwerper of ontwikkelaar zijn om QuickCollect te installeren?

Helemaal niet. Het enige wat je hoeft te doen is alle algemene gegevens omtrent jouw zaak ingeven tijdens een overzichtelijk registratieproces. Onmiddelijk daarna wordt volledig automatisch je webshop gecreeërd door QuickCollect. Heb je toch hulp nodig bij sommige zaken, dan kan je ons steeds contacteren via de gegevens die je kan terugvinden op onze contactpagina.

Heb ik speciale hardware nodig om QuickCollect te kunnen gebruiken als winkelier?

Nee. Zowel het aanpassen van producten en het ontvangen van bestellingen werken uitstekend op PC, Apple en Android. Dit zowel op desktop, tablet als smartphone. Wil je dat de bestellingen automatisch worden afgedrukt, of heb je behoefte aan een waarschuwingslichtje, dan ben je wel beperkt tot een Windows PC.

Wat indien het plots te druk is en ik de bestellingen niet meer kan volgen?

Is het even te druk in de winkel of heb je een plots tekort aan personeel? Zet snel en eenvoudig via 1 druk op de PAUZE knop de bestellingen even stop. Je klanten kunnen dan tijdelijk geen bestellingen meer plaatsen via de webapp. Je kan ook steeds gemakkelijk de bestellingen herstarten wanneer jij er klaar voor bent.

Ik wil kunnen bepalen hoeveel bestellingen ik maximum wil ontvangen via de webshop.

Geen probleem. Per afhaal- of leveringslot kan je bepalen hoeveel bestellingen je maximaal wenst te ontvangen. Op die manier behoud je perfect controle op je organisatie, ook met het extra online verkoopskanaal.

Producten

Een product is tijdelijk uit voorraad, wat moet ik doen?

Je kan via je profiel snel en eenvoudig producten tijdelijk uitschakelen voor klanten.

Ik heb slechts een beperkt aantal van een bepaald product en zal deze daarna niet meer verkopen.

Per product kan je het aantal producten in voorraad invullen indien je dat wenst. Handig voor limited editions, seizoensgebonden producten, ... . Stel je geen aantal in, dan is je product steeds beschikbaar.

Hoe voeg ik best mijn producten toe aan mijn shop?

Er zijn verschillende manieren. Ofwel gebruik je een Excel bestand en laad je alle producten in één beweging op. Ofwel geef je die één voor één manueel in. Toch problemen? Contacteer dan QuickCollect via support@quickcollect.be .

Is het mogelijk producten te koppelen aan elkaar voor bijverkoop?

Zeer zeker. Bij een pakje friet automatisch vragen welke saus erop moet, een fiets tegen een meerprijs rijklaar te monteren, extra toppings op de pizza, ... . QuickCollect biedt je een eindeloze hoeveelheid aan mogelijkheden.

Kan ik voor enkele specifieke producten een detailpagina voorzien?

In het productenbeheer kan je eenvoudig aanduiden of je wel of niet een detailpagina wenst voor een specifiek product.

Ik heb een configureerbaar product. Kan ik dit verkopen via QuickCollect?

Ja zeker. Dankzij het definiëren van varianten is het mogelijk tot drie verschillende parameters met elk een oneindig aantal waardes te definiëren per product. Zo kan je je klanten laten kiezen uit een maat, kleur of eender welke andere configuratie parameter om hun gewenst product samen te stellen. Per combinatie kan je ook een specifiek aantal producten in stock bepalen mocht dat noodzakelijk zijn.

Bestellingen

Bestelmogelijkheden

Jouw klanten kunnen onderweg bestellen via hun smartphone of via jouw QuickCollect webshop. Maar daar hoef jij helemaal niet wakker van te liggen. Alles komt bij jou centraal binnen . Ook het bericht ter bevestiging van de klaarliggende bestelling loopt via jouw centrale bestelbeheer. Alles mooi gecentraliseerd zonder zorgen.

Wat gebeurt er wanneer ik een bestelling ontvang?

Elke nieuwe bestelling wordt meteen zichtbaar in de webapp waarmee je jouw bestellingen beheert. Bovendien ontvang je bij elke nieuwe bestelling automatisch een pushmelding en e-mail. Indien je abonnement dit toelaat kan je de bestelling ook automatisch laten printen. Als laatste kan je ook een waarschuwingslichtje met bijhorend signaal gebruiken. Je zal dus nooit een bestelling uit het oog verliezen.

Hoe zit het met betalingen?

Je hebt de mogelijkheid om klanten enkel online, enkel offline in je zaak of beide betaalopties aan te bieden.

Ondersteunt QuickCollect een locker systeem?

Via QuickCollect is het inderdaad mogelijk om een lockernummer en toegangscode mee te sturen in je bericht naar de klant. Zo kan de klant ook buiten de openingsuren zijn bestelling ophalen.

Er is iets mis met een bestelling. Kan ik de klant contacteren?  

Ja, de klant is verplicht om een telefoonnummer op te geven bij bestelling. Zo kan je de klant steeds persoonlijk contacteren indien nodig.